Γιατί χρεώθηκα δύο φορές για μια κράτηση;
Before you submit a reservation request, you'll see whether your chosen payment method will place a hold (called an authorization) or charge on your account for the amount of the reservation.
If your payment method is authorized
Some payment methods or locations require that the full amount of the reservation is authorized at the time of your request. If your reservation is accepted, the authorization will turn into a real charge and the amount will be deducted from your payment account.
If the reservation request is declined or expires, you’ll either see the authorization disappear altogether or appear as a refund in your payment account. Depending on the processing time of your bank, the release of the authorization may take up to 7 business days.
If your payment method is charged
Some payment methods or locations require that the full amount of the reservation is charged at the time of your request. If your reservation request is accepted, the charge remains and your reservation is confirmed.
If the reservation request is declined or expires, you’ll be refunded immediately and automatically. Depending on the processing time of your bank, the refund may take up to 10 calendar days to process.
Σχετικό περιεχόμενο
- Επισκέπτης
Έθεσα υπό αμφισβήτηση μια χρέωση από την Airbnb στην τράπεζά μου. Ποιο είναι το επόμενο βήμα;
Όταν θέτετε υπό αμφισβήτηση μια χρέωση στην τράπεζά σας, ξεκινάτε μια διαδικασία αμφισβήτησης που ονομάζεται αντιστροφή χρέωσης. Αυτή η διαδ… Τι να κάνω αν λάβω μια διπλή πληρωμή;
Θα λάβετε ένα email με λεπτομέρειες που περιλαμβάνουν το επιπλέον ποσό που καταβλήθηκε. Αυτό συνήθως οφείλεται σε σφάλμα κατά τη διεκπεραίωσ…- Επισκέπτης
Γιατί ο τρόπος πληρωμής οικοδεσπότη μου τέθηκε σε αναμονή όταν υπέβαλα αίτημα για να κάνω κράτηση;
Ενδέχεται να δεσμευτεί ένα ποσό στον τρόπο πληρωμής σας κατά την κράτηση. Αν η κράτησή σας γίνει δεκτή, μια πραγματική χρέωση αφαιρείται από…